Numarul 32 / decembrie 2014
Ce va aduce 2015 in banking romanesc?
Bogdan CAPRARU – redactor sef
Anul acesta s-au produs evenimente importante in activitatea bancara din Romania, cu profunde consecinte pentru viitor. Vanzari de portofolii de credite neperformante, achizitii si fuziuni, procese colective intentate de clienti contra bancilor, reconsdierari privind strategiile de marketing si vanzari etc sunt lucruri care vor reaseza banking-ul romanesc in anul care vine.
Proiectul Uniunii Europene nu are voie sa esueze
Prof. Dr. Cezar Mereuta
Cercetator asociat al Centrului de Modelare Economica al Academiei Romane
Prof. Dr. Cezar Mereuta, cercetator asociat al Centrului de Modelare Economica al Academiei Romane, a aratat care ar trebui sa fie prioritatile strategice ale dezvoltarii Romaniei la orizont 2025. In primul rand trebuie luate in considerare trei ipoteze ale mediului extern, pe un orizont de 11 ani. Acestea ar fi: sa se evite esuarea proiectului UE, sa nu existe o criza de securitate alimentara sau sanitara la nivel UE in perioada urmatoare, iar a treia ipoteza pentru mediul extern ar fi sa nu apara conflicte militare. Cu aceste trei conditii indeplinite, Profesorul Mereuta considera ca “Obiectivul Romaniei pana in 2025 ar trebui sa fie atingerea valorii de 0,8 a indicelui de dezvoltare umana, IDU.
Uniunea Bancara Europeana, element cheie al procesului de consolidare a sistemului bancar (6)
Elena GEORGESCU, director adjunct al Directiei Gestiunea Crizelor Financiare din cadrul BNR
Schema Europeana privind Garantarea Depozitelor
Al treilea pilon al Uniunii Bancare este cel care priveste crearea unei scheme europene de garantare a depozitelor bancare.
Trebuie insa mentionat ca infiintarea unei scheme supranationale de garantare a depozitelor care sa asigure protectia depozitelor deponentilor in cazul colapsului unei banci nu a fost conturata inca, fiind mai degraba considerata prioritara constituirea unei retele alcatuita din schemele nationale de garantare. Astfel, odata agreata aceasta solutia, propunerea va asigura ca fiecare stat membru dispune de un fond de garantare a depozitelor care trebuie sa fie finantat, ex-ante, in mod corespunzator.
Un exercitiu de claritate in gandirea antreprenoriala
Stefan ALEXANDRESCU
consultant in strategie de comunicare si resurse umane
Andy Szekely unul din cei mai importanti autori de carti de dezvoltare personala din Romania.
Dupa experienta mea de peste 10 ani in domeniul dezvoltarii personale si profesionale (incluzand clienti, formari, publicistica si comunitati non-formale de invatare), la nivel de informatie, Andy deja nu imi mai spune nimic nou prin majoritatea articolelor si cartilor sale in format tiparit, e-book si audio. Insa intotdeauna l-am citit cu interes pe Andy si pentru partea de structura/strategie si pentru partea de marketing. Ador modul in care scrie/spune ceea ce exprima. Stilul lui Andy este atat de fermecator si patrunzator incat iti intra pe sub piele si devine o voce in capul tau, odata ce te obisnuiesti cu discursul sau. Abordarea lui este una care combina ingeniozitatea cu eleganta si relevanta limbajului si exemplelor alese pentru a transmite clar si de impact idei importante si invitandu-l pe cititor la actiune.
Caracteristicile calitative ale informatiei financiare raportate de catre firmele cotate la bursa
Ioan-Bogdan ROBU
Scientia potentas est! sau “Cunoasterea inseamna putere”(Francis Bacon, in Meditatioanes Sacrae, 1597).
Parafrazand, se poate afirma ca informatia inseamna putere si ofera utilitate celui care o detine. In domeniul financiar, o informatia trebuie sa sustina si sa ofere avantaje competititionale oricarei firme (mai ales pentru o firma cotata la bursa), precum si tuturor utilizatorilor care detin interese in aceasta.
Pascal Salin, radicalul rational (IV)
Gabriel MURSA – Presedintele Institutului Friedrich von Hayek Romania
Pozitia profesorului Pascal Salin despre piete si stat se situeaza impotriva curentului dominant al secolului al XX-lea, format sub imperiul credintelor raspandite de povetele lui J. M. Keynes. Sub amenintarea efectelor devastatoare ale Marii Depresiuni din anii 1930 si indusi in eroare de pretinsele puteri magice ale metodelor de inginerie sociala concepute in aceeasi perioada, multi dintre cercetatorii fenomenelor sociale au abandonat invataturile fondatorilor stiintei economice, considerandu-le desuete, inadecvate vremurilor. In consecinta, lumea academica a abandonat calea “sistemului de principii” (B. Constant) care au pus bazele evolutiei extraordinare a lumii occidentale, alegand “drumul catre servitute”.
Lectii de initiere in piata de capital – Lectia 11
Echipa SSIF Broker
Politica monetara ca si instrument al cresterii economice-partea III
Pietele financiare au devenit in ultimii ani dependente de relaxarea monetara practicata de bancile central iar impactul eliminarii injectiei combinata cu majorarea ratei de politica monetara ar putea insemna sfarsitul trendului ascendent din prezent. Posibilul sfarsit al relaxarii monetare in SUA a generat déjà destula neliniste in piata si poate tocmai de aceea observam acum o decuplare a politicilor adoptate de marile banci centrale. Exista pericolul ca odata incheiat ciclul banilor usori, SUA sa intre intr-o stare de stagnare economica sau chiar mai rau, o noua recesiune. In acelasi timp, o stare prelungita de relaxare monetara ar putea sa afecteze fundamental bazele cresterii economice.
Bazele tranzactionarii Forex – Lectia 14
Mihai IACOB
Trading Instructor ForexEDU
Suportul si Rezistenta
Suportul si Rezistenta reprezinta cele mai importante aspecte in Analiza Tehnica. Sa incepem cu un exemplu.
Dupa cum se poate vedea pe graficul de mai sus, suportul este nivelul de pret sub care cursul nu poate scadea, iar rezistenta este nivelul de pret peste care cursul nu poate sa creasca. Zona dintre suport si rezistenta poate fi asemuita cu o camera. Suportul este podeaua iar rezistenta este tavanul. Perechea valutara va fluctua intre aceste 2 niveluri pana in momentul in care va avea loc o spargere intr-o directie.
Cateva lucruri inedite despre sistemul economic al Greciei
Iuliana TOMULEASA
Grecia sau Republica Elena, considerata deseori si leaganul civilizatiei europene, este o tara in care traditiile au fost pastrate cu mare atentie, fiind considerate o parte a identitatii nationale. Grecia a avut o istorie zbuciumata, marcata de ocupatii straine, insa intotdeauna a reusit, cu eforturi considerabile, sa isi pastreze traditiile, obiceiurile, legendele, limba, literatura si arta populara.
In prezent, situatia economica din Grecia este inca sub amprenta presiunilor crizei datoriilor suverane, insa in ciuda persecutiilor de diferite feluri, identitatea nationala si cultura elena s-au pastrat chiar si in perioade de instabilitate economica, politica sau de alta natura.
Perspectivele creditarii in Romania
In perioada 25-29 noiembrie 2014 la Centrul de Pregatire BNR de la Cumpatu, Sinaia a avut loc a paisprezecea editie a seminarului EU-COFILE, organizat de Alpha Bank Romania, impreuna cu Banca Nationala a Romaniei si Asociatia Romana a Bancilor. Temele aduse in discutie au fost si anul acesta de real interes.
O carte de capatai: “Un fiu al publicitatii”
Cartea lui Jacques Seguela – “Un fiu al publictatii” poate fi considerate o deschizatoare de drumuri si profetica. Desi publicata pentru prima data in 1983, ea continua sa fie “valabila” si in ziua de azi prin ideile propasite. Stilul scriitorului este inedit, de asemenea. Desi pare construita dupa formula unei carti de memorii, ea nu face altceva decat sa surprinda cursul present si viitor al societatii. In viziunea lui Seguela, publicitatea, prin forma comunicarii, este liantul care rezolva multe aspecte ale societatii. El o numeste “noul opium al popoarelor”, cu rol de a “defrisa fantasmele oamenilor” si a ne proiecta intr-o “varsta a visurilor”. Astfel, cartea este de inters nu doar pentru cei din bransa publictatii, ci tuturor celor deschisi catre orizonturile vremurilor ce vin. Autorul se dovedeste a fii nu doar un profesionist al publicitatii, ci si un vizionar! Jacques Seguela este cunoscut ca fiind creatorul si coordonatorul unor campanii publicitare celebre pentru Citroen, Carte Noire, Carrfour, precum si pentru campaniile prezidentiale ale lui Francois Mitterrand. Cartea “Un fiu al publicitatii” a fost publicata in limba romana de catre Editura Publica.
Leave a Reply