Revista presei economice – 28 martie 2014
Clientul in centrul activitatii noului model de afaceri al bancilor
Banking News
Conform oficialilor Bancii Nationale a Romaniei (BNR), clientul trebuie sa se regaseasca in centrul activitatii noului model de afaceri al bancilor.
Nicolae Danila, membru in Consiliul de Administratie al BNR si fost sef la BCR, considera ca bancile trebuie sa faca tranzitia de la “transaction banking” la “relationship banking” cu scopul de a gasi solutii cat mai adaptate la nevoile clientilor.
Institutiile de credit trebuie sa recastige increderea in sistem in timp ce clientii devin din ce in ce mai pretentiosi, au nevoi din ce in ce mai sofisticate si mai complexe, iar prin urmare bancile trebuie sa isi adapteze produsele si serviciile la aceste realitati.
Oficialul BNR a declarat faptul ca pe langa increderea clientilor, bancile, atat la nivel local cat si la nivel european, trebuie sa recastige si increderea statului, a agentiilor de rating dar si a angajatilor.
Raiffeisen Bank a inregistrat un profit de 104 milioane de euro anul trecut
Capital
Raiffeisen Bank, una dintre bancile de top din sistemul bancar romanesc, a declarat pentru anul 2013 un profit de 104 milioane de euro, cu 18% mai mare fata de anul 2012.
Conform declaratiei lui Bogdan Popa, vicepresedintele bancii, veniturile bancii au fost de 454 milioane de euro, in crestere cu 5%, iar 80% din aceasta crestere provine din diversificarea business-ului cu clientii.
Raiffeisen Bank a acordat anul trecut cu 5% mai multe credite decat in 2012, ajungand la un stoc de 3,679 miliarde de euro. Pe de alta parte, o crestere mai mare a fost inregistrata de stocul de depozite, care a crescut cu 15% pana la 4,386 miliarde de euro.
Raportul credite/depozite s-a imbunatatit in 2013, ajungand la 0,84% fata de 0,92% in 2012, ceea ce inseamna ca dintr-un leu atras deposit 84 de bani sunt dati credit.
De asemenea, Raiffeisen Bank are unul dintre cele mai scazute niveluri ale creditelor neperformante din sistemul bancar, respectiv 9% in crestere de la 7% in 2012, un nivel bun daca ne raportam la media sistemului, care depaseste 20%.
Intesa Sanpaolo reevalueaza o posibila prezenta pe piata romaneasca
Banking News
Conform planului strategic pe urmatorii patru ani, grupul italian Intesa Sanpaolo isi propune sa se repozitioneze si sa isi consolideze prezenta in unele tari in care opereaza.
Italienii isi reevalueaza prezenta pe piata din Romania, iar in acest scop au numit un nou Director General, Marco Capellini, care cunoaste foarte bine piata romaneasca dupa o experienta de success in perioada 2003-2006 in calitate de Director General al fostei Sanpaolo IMI Bank Romania SA.
Intesa Sanpaolo Grup a negociat cu Posta Romana anul trecut posibilitatea de a oferi servicii bancare prin oficiile postale, demonstrand astfel interes pentru prezenta in tara noastra.
Catalin Iftenie
Leave a Reply