Studiu BCR: 57% dintre adolescenti sunt clienti ai unei banci, iar 40% fac plati online

Studiul “Perceptia tinerilor despre sistemul bancar din Romania“, realizat de Banca Comerciala Romana (BCR), ofera o imagine despre nivelul actual de cunostinte si comportamentul tinerilor din Romania, in raport cu institutiile financiare.

Astfel, 57% dintre tinerii de 14-19 ani din Romania sunt clienti ai unei banci, procent care creste la 92% pe segmentul de varsta 20-25 de ani. 51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajati, iar 58% castiga cel putin 1.000 de lei, lucru care ii determina sa-si completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totala a celor care primesc bani de la familie, pe aceasta grupa de varsta, fiind de 67%. Acesta este si unul dintre motivele pentru care, in cazul tuturor tinerilor de pana in 25 de ani, educatia financiara provine, predominant, din familie (80%), in timp ce scoala detine o pondere de numai 15%.

Educatia financiara a tinerilor, si nu numai, este una dintre prioritatile strategice ale Bancii Comerciale Romane. De aceea, am decis sa ne implicam din ce in ce mai puternic in dezvoltarea unor programe dedicate, menite sa-i incurajeze pe tineri sa-si ia viata in maini, cat mai devreme posibil, sa gandeasca responsabil, analitic si antreprenorial.

Avem nevoie sa pregatim noua generatie pentru provocarile societatii, mai ales a celei romanesti, aflata inca in plina reasezare. Este si motivul pentru care, pentru cel de-al cincilea an la rand, BCR a organizat, de-a lungul verii, doua programe distincte de internship platit, unul pentru liceeni si unul pentru studenti, in urma carora zeci de tineri din intreaga tara au invatat, din interiorul cele mai mari banci din Romania, ce inseamna responsabilitatea financiara si cum functioneaza sistemul bancar“, a declarat Ionut Stanimir, purtator de cuvant al BCR.

Studiul “Perceptia tinerilor despre sistemul bancar din Romania” a fost realizat la sfarsitul lunii august, in randul si cu sprijinul tinerilor participanti in cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din Bucuresti, iar 68% din restul tarii.

Iata alte concluzii interesante desprinse in urma acestui sondaj:

  • 63% dintre tinerii de 14-19 ani au calcat pragul unei banci in ultimele trei luni, nivel care urca la 78% pentru 20-25 de ani
  • 66% dintre tinerii cu varste cuprinse intre 14 si 25 de ani detin un cont curent la o banca din Romania, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ 30% folosesc internet banking
  • 44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% (20-25) si 12,5% (14-19)
  • Cu toate acestea, 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plati facturi si a face transferuri, iar 59% fac diverse achizitii online, procent care se situeaza la o cota de 40% in cazul adolescentilor (14-19 ani)
  • Principala doleanta a tinerilor, in raport cu o banca, tine de calitatea serviciilor si a personalului (30%), urmata de un nivel bun al dobanzilor practicate si a comisioanelor (15%) si incredere (10%)
  • 71% dintre tineri si-ar dori, ca solutii inovatoare, din partea unei banci, autentificarea prin amprenta (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente in magazine si restaurante (55%), plati de tip contactless in magazine (37%)
  • In ceea ce priveste sursa veniturilor, 74% inca mai primesc bani de la familie (ambele grupe de varsta), iar 81% incaseaza aceste fonduri cash
  • Indiferent de sursa, banii sunt cheltuiti, in principal, pe haine si incaltaminte (82% in cazul grupei de varsta 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), iesiri in oras (81% – 14-19 ani, 84% – 20-25 ani) sau nevoi personale de ingrijire (74% – 14-19 ani, 80% – 20-25 ani)
  • Daca ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacante (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) si imbracaminte (37,7%)
  • Atunci cand sunt conectati la internet, tinerii folosesc retelele sociale (87%), cauta informatii (87%), asculta muzica (78%), utilizeaza aplicatii pentru mesaje (70%), trimit sau primesc emailuri (62%), vizioneaza canale TV sau filme (58%), fac tranzactii online (46%) si citesc presa online (45%).
  • Peste 53% isi doresc sa se angajeze inca din timpul studiilor, in timp ce 35% vor sa isi gaseasca un job dupa absolvirea lor.
  • La primul loc de munca, tinerii isi doresc sa primeasca un salariu cuprins intre 1.000 si 1.500 de lei (31%), 1.500 si 2.000 de lei (25%) si de peste 2.500 de lei (21%). In cazul grupei de varsta 20-25 de ani, asteptarea privind salariile de peste 2.000 de lei e ceva mai mare.

Leave a Reply

Your email address will not be published.