Revista presei economice- 6 septembrie 2013

Romania iese pe piata externa cu o noua emisiune de 1 mld. euro
Ziarul Financiar

Pentru a doua oara in acest an, pentru a sustine deficitul bugetar, ministrul pentru buget Liviu Voinea declara ca Romania intentioneaza sa vanda obligatiuni pe piata externa, anticipand atragerea de cel putin un miliard de euro. Euribondurile Romaniei cu  o scadenta in 2019 au un randament ridicat de 4,16% in comparatie cu minimul inregistrat in luna mai de 3,4%, sau cu obligatiunile poloneze cu aceeasi maturitate care inregistreaza un randament de 2.14%.

“Vom realiza emisiunea in acest an pentru ca face parte din strategia noastra multianuala, dar nu suntem presati sa o facem astazi sau maine. Vom gasi cea mai buna fereastra de oportunitate”, a declarat Liviu Voinea,

Volumul de fonduri atrase de pe piata externa urmarit de Ministerul de Finante este in acest an echivalentul a 2,5 miliarde de euro, dupa ce in luna februarie a acestui an s-au vandut obligatiuni in valoare de 1,5 miliarde dolari, la un randament minim record de 4.5%.

Momentul in care se va face vanzarea de obligatiuni este inca necunoscut dar cel mai probabil Guvernul vrea sa semneze mai intai noul acord cu FMI, pentru a creste increderea investitorilor. “Asteapta probabil sa semneze acordul preventiv cu FMI in speranta unei reactii favorabile a pietei, dar cred ca gresesc sa mizeze pe asta. Ministerul a ramas in urma cu programul emisiunilor pe piata locala, astfel ca va fi dificil sa evite aceasta emisiune”a spus Vlad Muscalu, economist-sef la ING Bank Romania.

 

Un alt gigant din Telecom s-a prabusit
Capital

Dupa ce un capitol important din istoria telefoniei mobile s-a incheiat prin achizitia Nokia de catre Microsoft, acum un alt lider de pe piata  bate in retragere. Este vorba despre Panasonic, fost lider pe piata de telefoane mobile in Japonia, a decis incetarea comercializarii mobilelor in aceasta tara, indreptandu-si resursele catre tari emergente precum India. Operatorul de telefonie mobila NTT Docomo din Japonia a retras de la raft deja toate produsele Panasonic. Astfel desi exista disensiuni intre sud-coreeni si japonezi se pare ca Samsung a devenit atat de puternic incat se impune si in Japonia alaturi de Sony pe segmentul smartphone-urilor.

Presedintele Kazuhiro Tsuga a explicat aceasta mutare strategica dupa s-a estimat o pierdere de 11 milioane de dolari la finele anului doar din divizia de telefoane mobile “Nu este acceptabil pentru companie sa aiba asemenea pierderi, asa ca am decis ne concentram pe punctele noastre forte”, a spus Tsuga.

 Tvigun Cazimir Eugen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *