Revista presei economice- 22 mai 2013

Ar putea creste perioada disponibila pentru cheltuirea fondurilor UE
Finantistii

Consiliul European a propus ca perioada in care fondurile atrase de catre Romania si Slovacia, prin intermediul politicii de coeziune pentru perioada 2007-2013 sa poata fi cheltuite, sa fie marita cu un an.  Masura ar putea  facilita implementarea si alegerea unor proiecte strategice, cum ar fi cresterea competitivitatii in cadrul IMM-urilor si implicit a locurilor de munca pe care le ofera acestea.

Totodata, prin cresterea acestei perioade pana in anul 2016, va permite Romaniei sa finalizeze o mare parte din Autostrada Timisoara, Lugoj – Deva si Sebes – Turda.

Sectoarele semnificative pentru investitorii straini in ultimul deceniu
Wall-Street

In perioada 2003-2011, investiile straine directe, in sectoare precum constructiile, imobiliare, energetic si financiar au ajuns la o valoare de 45 miliarde euro. In cadrul industriei extractive soldul ISD a crescut de 130 ori, dar care in prezent tinde sa nu mai fie un sector preferat de investitori.  Soldul cu privire la intermedierea financiara si asigurari a crescut de aproximativ  11 ori, dar datorita crizei financiare actuale, pe termen mediu, se va stopa finantarea. In industria prelucratoare soldul ISD a crescut de 9 ori, ramanand de interes pentru investitorii straini si in perioada urmatoare. Soldul ISD in cadrul constructiilor a crescut de 6 ori, iar cel cu privire la industria auto de 5 ori. In domeniul hotelier soldul ISD a crescut de 4 ori, in domeniul IT&C de 2 ori pe perioada 2003-2011.

In perioada urmatoare domenii precum energia, constructiile, agricultura, infrastructura, sectorul medical, vor beneficia de cele mai multe investitii straine directe.

 

Retailerii care se mentin in top
Business Magazin

In anul 2012 pe primele 5 locuri in cadrul comertului local se aflau Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry, Selgros si Real. Acestia detin o cifra de afaceri de peste 5 miliarde euro, din care 1,5 miliarde este detinuta de catre Kaufland, care a inregistrat si cea mai mare crestere de aproximativ 15% fata de anul 2011. In topul acesta, in ultimii cinci ani nu a aparut nici un nume nou, singurele schimbari fiind cele de pozitii intre cei 5 retaileri care domina sectorul de comert din Romania.

Raicu Ciprian-Gabriel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *