Revista presei economice 22 ianuarie 2015

BCE va injecta 1.100 milarde de euro pentru redresarea zonei euro
Ziarul Financiar

Presedintele Bancii Centrale Europene, Mario Draghi, a anuntat astazi lansarea celui mai mare program de sustinere financiara din istoria Europei, cu scopul de a redresa economia zonei euro si de a preveni deflatia.

Banca Centrala Europeana va achizitiona lunar active publice si private din zona euro in valoare de aproximativ 60 de miliarde de euro, pentru a sustine economia europeana.

Acest program de relaxare cantitativa se va derula incepand cu luna martie 2015 pana in septembrie 2016, iar valoarea totala a achizitiilor va fi de aproximativ 1.100 de miliarde de euro, fiind cea mai mare injectie de bani din istoria Europei.

 

Francul elvetian a atins un nou record istoric si este mai scump decat un euro
Ziarul Financiar

Conform cursului anuntat astazi de Banca Nationala a Romaniei, francul elvetian a ajuns la un nou maxim istoric, fiind in crestere cu 0,2% pana la 4,5152 lei, in timp ce moneda unica europeana a scazut la 4,5005 lei.

Practic, in deschiderea sedintei interbancare pe pietele europene, francul elvetian a devenit in premiera mai scump decat un euro cu un maxim al zilei de 1,0087 euro in cursul diminetii, urmand ca in jurul orei 11:00 sa scada usor in fata euro.

Ca urmare a deciziei bancii centrale a Elvetiei de a renunta la cursul minim de schimb de 1,2 franci/euro, moneda elvetiana a crescut cu 20,7% fata de leu comparativ cu nivelul anuntat de BNR miercurea trecuta.

 

Rusia si China vor investi 242 miliarde de dolari intr-o cale ferata de mare viteza intre Moscova si Beijing
Ziarul Financiar

Conform unor date Bloomberg, Rusia si China vor construi o cale ferata de mare viteza intre Moscova si Beijing, iar valoarea totala a acestei investitii este de aproximativ 242 miliarde de dolari.

Linia ferata dintre Moscova si Beijing se va intinde pe o distanta de aproximativ 7.000 de kilometri, fiind de trei ori mai lunga decat cea mai extinsa linie de cale ferata de mare viteza care leaga in prezent orasele Beijing si Guangzhou.

Acest proiect se contureaza in contextul in care Rusia se confrunta cu o criza economica pe fondul scaderii pretului petrolului si a relatiilor tensionate cu Uniunea Europeana si Statele Unite, din cauza situatiei conflictuale din Ucraina.

Calea ferata de mare viteza are ca scop reducerea timpului parcurs intre cele doua mari orase de la o calatorie de sase zile in prezent, la doar doua zile.

China este tara care detine cea mai mare retea feroviara de mare viteza din lume, construita de la zero in mai putin de 10 ani, fiind bazata pe tehnologie avansata in domeniul constructiilor feroviare preluata de la companii straine precum Alstom (Franta), Siemens (Germania) si Kawasaki Heavy Industries (Japonia).

Catalin Iftenie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *