RE/MAX isi propune sa schimbe felul in care se vand proprietatile imobiliare in Romania

Interviu cu Paul MURESAN, director dezvoltare RE/MAX Romania

Reporter: Bogdan Capraru, redactor sef

Domnule Muresan, sunteti director de vanzari francize RE/MAX Romania. Cum se impaca idea de francize cu serviciile de intermediere imobiliara?

In Romania domeniul imobiliar nu beneficiaza de o lege specifica, drept urmare oricine poate deveni agent imobiliar, fara a fi nevoie sa se acrediteze.

Aceasta situatie face ca serviciile prestate de majoritatea agentilor imobiliari din piata sa fie de o calitate indoielnica, lucru care duce mai departe la o imagine lipsita de profesionalism in randul consumatorilor si implicit la lipsa de incredere in intreaga breasla.

Francizele (la modul general ) ofera know-how, sisteme si proceduri, educatie specifica, brand recunoscut, marketing comun, retea de colaboratori si alte ustensile cu ajutorul carora ea si-a dovedit deja functionalitatea in alte piete.

RE/MAX ofera aceste beneficii, croite exact pe nevoile pietei imobiliare din Romania, aduce un mare plus, si economiseste mult timp, bani si energie pentru cine vrea sa ofere servicii de calitate in imobiliare.

Care sunt avantajele pe care le prezinta o franciza RE/MAX in comparatie cu agentiile imobiliare traditionale?

Avantajele sunt numeroase!

Un prim avantaj ar fi organizarea antreprenoriala din interiorul biroului. In RE/MAX nu exista angajati, fiecare agent imobiliar fiind un antreprenor aflat in propriul sau business. El contribuie si beneficiaza de opotriva de munca unei intregi retele care lucreaza la fel. Sistemul este creat astfel incat trierea este automata, motivarea este continua si profesionalismul este singura varianta care aduce succes.

Din acest sistem lucrativ reiese si un beneficiu major, acela ca se optimizeaza costurile cu personalul, cu cheltuielile administrative si cu cele de promovare.

Ca posesor de franciza RE/MAX, te concentrezi pe un singur aspect: acela de a recruta oameni potriviti pentru munca de agent imobiliar. Aspectele privind strategiile de marketing, cele juridice, de educare a personalului sau gestionarea proprietatilor si/sau a muncii agentilor le rezolva sistemul de franciza.

 

Credeti ca sistemul de franciza in imobiliare va schimba mentalitatea cumparatorilor si vanzatorilor de pe piata imobiliara? Dar a intermediarilor?

Felul in care se manifesta cumparatorii si vanzatorii de astazi este si rezultatul precedentilor ani de intermediere imobiliara defectuasa. Asa cum agentii imobiliari au contribuit la crearea procesului defectuos de vanzare- cumparare de proprietati imobiliare existent astazi, tot ei sunt cei care au puterea de a schimba si reabilita fata domeniului imobiliar. Exista o observatie si anume ca inainte de a schimba mentalitatile consumatorilor, agentii trebuie sa isi schimbe proprile obiceiuri de lucru, si asta se intampla doar prin educatie.

RE/MAX Romania si-a luat indirect si rolul de educator al pietei, atat a breslei cat si a consumatorilor finali. Un exemplu in acest sens este trainingul ‘’NEXT LEVEL in Real Estate’’. Urmatorul oras in care vom tine acest trainig este Iasi, in 17 septembrie 2015 si invitam sa participe oricine e interesat de domeniul imobiliar.

Cui va adresati atunci cand vindeti francize RE/MAX: agentiilor imobiliare deja existente si care au posibilitatea astfel sa se converteasca in parteneri RE/MAX sau start-up-urilor in intermedierea imobiliara?

Ne adresam atat agentiilor imobiliare deja existente cat si antreprenorilor din diverse alte domenii.

Conversia dintr-un brand oarecare in RE/MAX poate fi o solutie buna pentru o agentie imobiliara prezenta in piata si care doreste sa isi imbunatateasca sistemul de lucru. Putem ajuta acesti proprietari de agentii imobiliare sa faca o schimbare prin care sa isi creasca afacerea!

De ceva vreme am mutat focusul pe antreprenorii interesati sa activeze intr-o afacere noua, diferita, cu potential urias si cerere continua. Le oferim ocazia sa isi deschida un start-up si astfel sa economiseasca timp, energie si bani ; punem la dispozitie o reteta de succes, testata, verificata si functionala deja in peste 100 de tari.

Cu alte cuvinte, ne adresam oricarui antreprenor (fie el din domeniu imobiliar sau nu) care intelege potentialul unei afaceri cu investitie mica, fara angajati, fara stocuri, cu cheltuieli reduse, cu o cerere continua in piata si care are nevoie de un sprijin inca de la pornire.

Cum arata in prezent reteaua RE/MAX Romania?

RE/MAX Romania si-a schimbat managementul in octombrie 2013. Am preluat reteaua cu 3 birouri active, iar astazi, dupa un an si 10 luni, suntem prezenti cu 13 birouri in 8 orase mari din tara, cum ar fi: Cluj-Napoca, Bistrita, Bucuresti, Brasov, Arad, Suceava, Bacau si Sibiu.

Suntem in curs de deschidere in alte orase ca Oradea si Targu Mures si cautam parteneri in principalele orase din tara.

Care sunt tintele pe care vi le-ati propus in urmatoarea perioada?

La final de 2013 Razvan Cuc a preluat masterfranciza pentru Romania si si-a propus un numar de 110 francize in urmatorii 10 ani. Ne intereseaza in prima faza orase pilon a fiecarei regiuni in parte. Pentru Moldova ne focusam acum sa gasim parteneri in Iasi si Piatra Neamt, dar nu excludem nici un oras important, capabil sa sustina business-ul unui birou RE/MAX.

Ne intereseaza ca in viitor sa fim prezenti in toata tara, in unele orase chiar cu mai multe birouri. Sistemul este unul colaborativ, drept urmare, un numar mai mare de agentii si de agenti imobiliari RE/MAX este posibil si chiar benefic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *