Franciza RE/MAX aduce in imobiliare solutia prin care “toata lumea castiga”
Interviu cu Razvan CUC – Presedinte RE/MAX Romania
Reporter: Bogdan Capraru, redactor sef
Domnule Razvan Cuc, cum a fost trecerea de la ipostaza de antreprenor in domeniul telefoniei mobile la imobiliare? Exista similitudini?
Similitudini exista daca privim faptul ca in PlusGSM am dezvoltat o retea de retail care a ajuns la 56 de magazine partener Orange, iar in RE/MAX vrem sa dezvoltam o retea de francize care sa ajunga la 110 birouri in Romania. Sunt multe principii asemanatoare cand vorbim de dezvoltarea unei retele, iar aici vorbim de o standardizare si procedurare a intregii activitati, de existenta unei platforme IT care sa centralizeze si interpreteze datele, de un sistem de educatie care sa faciliteze dezvoltarea rapida a fortei de vanzari, de o strategie de marketing coerenta si altele.
De ce ati ales imobiliare dupa exit-ul de success de la Plus GSM si de ce RE/MAX?
Sotia mea Ramona activeaza in acest business de consultanta in imobiliare de 20 de ani, iar eu am fost prezent in aceasta piata ca si mic investitor sau dezvoltator – asa ca impreuna as putea zice ca avem ceva experienta.
Dupa exitul din PlusGSM am decis sa ma alaturi Ramonei in plina criza cu gandul de a dezvolta o retea regionala de agentii imobiliare. Am descoperit destul de repede ca industria e complet nenormata, ca nu exista nicun set de reguli dupa care se lucreaza si ca o sa imi ia prea mult timp si energie sa descopar eu un sistem – asa ca am cautat unul existent. Dintre posibilitatile momentului 2010 am ales RE/MAX fiindca este brandul numarul 1 global in real-estate cu o retea de peste 100.000 de agenti, fiind singura franciza globala ce are o prezenta foarte puternica in Europa cu o echipa solida de suport la Viena, existand multe modele de succes in multe tari europene.
Consider ca am facut cea mai buna alegere fiindca azi in real-estate avem cel mai bun know-how, cu cel mai performant sistem educational din Romania, avem cea mai buna platforma IT de lucru pentru membrii retelei si beneficiem de cel mai solid brand global in industrie. E mult mai simplu sa dezvolti o retea cand ai pregatita reteta si instrumentele in detaliu, asa cum le avem in RE/MAX.
Cum vedeti perspectivele pietei imobiliare din Romania?
Este evident ca piata e pe crestere, se contruieste din nou mult in toate pietele importante ale tarii si noi vedem o consolidare si o crestere a pietei in urmatorii ani, atat ca numar de tranzactii cat si ca si nivel de preturi.
In ce priveste consultanta in imobiliare, chiar daca in piata de azi nu exista niciun set de norme care sa stabileasca macar niste conditii profesionale minime pentru agenti, noi vedem aici o mare oportunitate prin oferirea unei educatii specifice pentru agentii imobiliari, a unor sisteme de lucru si de suport in business, a unei retele care sa amplifice afacerea fiecarui membru prin colaborari si evident a unui brand cu recognoscibilitate globala.
Ce segmente ale pietei imobiliare romanesti vor fi cele mai dinamice in perioada urmatoare?
Cred ca piata rezidentiala are foarte mult de recuperat in Romania pentru a incerca sa ajunga la un nivel occidental, asa ca as miza pe acest segment. Polii economici importanti ai Romaniei, cateva orase mari, vor creste mai mult ca si infrastructura cat si ca numar de locuitori implicit, ridicand nivelul cererii in zona rezidentiala si apoi si pe celelate segmente. In acest context cred ca vor aparea oportunitati de crestere si pe segmentul de terenuri – care evident ca stau la baza oricaror dezvoltari imobiliare.
Ce aduce nou sistemul de francize RE/MAX in domeniul intermedierii imobiliare?
RE/MAX se diferentiaza de majoritatea agentiilor imobiliare din Romania prin instrumente solide si imbatabile ce le punem la dispozitie si care fac diferenta: Brand – castigi reputatie si renume; Marketing&PR – promovare eficienta, campanie marketing, best practice; Training – educatie de varf ; Network -retea de peste 100.000 profesionistii; IT -un sistem CRM performant,website si suport; Splits – independenta, sistem de motivare agenti, optimizare costuri; Cod etic – reputatie si sistem neconflictual; Sistem de vanzare –listare exclusiva, sistem asociere, comision 0%; Suport –management, juridic, marketing, IT, know-how; Evenimente – creare de relatii, cele mai bune practici, educatie.
Un sistem transparent, corect si benefic atat pentru vanzatori si cumparatori, cat si pentru agentii imobiliari din retea. ‘’Everybody Wins’’ – acesta este motto-ul RE/MAX!
Care e strategia ce sta la baza sistemului de francizare RE/MAX?
Cand am preluat masterfranciza (in octombrie 2013) am setat un obiectiv de 110 francize in care sa fie afiliati peste 1.000 de agenti si toate acestea sa se intample pana in 2023.
Dorim sa fim prezenti in prima faza in orasele mari, resedinte de judet. Pentru Bucuresti dorim minim 25 de francize. Cluj, Iasi, Timisoara – minim 10, si numarul scade odata cu puterea economica a oraselor.
Abordam atat agentii imobiliare existente in intentia de a le ‘’converti’’ la sistemul RE/MAX, dar cautam sa intram in contact si cu antreprenori dornici de o afacere de tip Start-up.
Cum poti deveni agent in reteua RE/MAX si ce atuuri iti aduce acest lucru?
Pentru a deveni agent RE/MAX, e nevoie sa intri in contact cu un Broker/Owner (proprietarul unei francize RE/MAX). Se poate intra in contact prin diverse metode. ‘’Serile Carierei’’ – este un eveniment de prezentare a brand-ului si a contextului pietei (scopul fiind de a intelege ca exista o reala oportunitate de business) – este una dintre metodele de a intra in contact cu RE/MAX. Poti manifesta interesul de a te afilia si pe site-ul www.remax.ro sau pur si simplu trimitand un CV la office@remax.ro
Urmatorul pas este o discutie cu un Broker/Owner si o prezentare a sistemului RE/MAX.
Atuurile sunt multe: independenta – independenta financiara; time management – iti gestionezi singur timpul; educatie – beneficiezi de cel mai bun sistem de educatie din domeniu; retea – poti fi unul din cei peste100.000 agenti la nivel global, ceea ce iti poate aduce colaborari profitabile, recomandari, promovare si dezvoltare personala; tehnologie – ai la indemana cel mai complet si complex sistem de unelte tehnice din piata; suport – in RE/MAX esti in propria afacere, dar nu de unul singur. Beneficiezi de suportul unei echipe de specialisti; brand – in ziua in care te alaturi RE/MAX, intreaga lume iti va cunoaste numele; marketing – ai la dispozitie o gama variata de materiale si o echipa de profesionisti care te ajuta sa te promovezi; evenimente – ai acces la cele mai bune evenimente de profil din lume, training-uri, conferinte si conventii; echipa – in RE/MAX esti intr-o familie, indiferent in ce colt al tarii te afli.
Acestea sunt doar o parte din atuurile agentilor RE/MAX.
Leave a Reply