Editia din 2016 a sondajului de engagement organizat de Aon Romania s-a finalizat cu ceremonia de nominalizare a companiilor Best Employer

Aon Romania a organizat joi, 24 noiembrie 2016, in cadrul Hotelului Intercontinental, Gala decernarii titlului Best Employer. Companiile castigatoare ale titlului “Aon Best Employer 2016” au fost desemnate ca urmare a desfasurarii celei de-a patra editii consecutive a studiului Aon Best Employers in Romania. La eveniment au participat aproximativ 120 de persoane, reprezentanti ai companiilor participante la Studiu, dar si companii interesate de rezultate.
In editia 2016 a Galei “Aon Best Employer” au fost nominalizate urmatoarele companii:
• Adobe Systems Romania
• Autonom
• Edenred Romania
• JW Marriott Bucharest Grand Hotel
• Mars Romania si Royal Canin Romania (ca parte a Mars in Romania)
• MSD Romania
• Nutricia Early Life Nutrition Romania
• Pfizer Romania
• Premier Restaurants Romania
• Sodexo On-Site Services
• Timac Agro Romania

Ce diferentiaza companiile Best EmployersLa studiul Aon Best Employers de anul acesta au participat 37 de companii, reprezentate de 13.400 respondenti angajati si 250 top manageri din domenii precum farma, IT, financiar, agribusiness, retail, hotelier, media, automotive, servicii medicale etc.
Rezultatele studiului arata ca nivelul implicarii ramane constant, cu o crestere de 1% fata de anul precedent. Daca rezultatele la nivel de Medie a participantilor arata un scor de 60% engagement al angajatilor, , companiile Best Employer au un nivel de engagement de 81%.

Cele mai mari diferente intre Media rezultatelor tuturor participantilor si media rezultatelor companiilor Best Employer se regasesc in segmentul angajatilor highly engaged – 19% pentru Medie si 40% pentru Best Employers, dar si in segmentul angajatilor disengaged – 16% pentru Medie si doar 5% pentru Best Employers.

Studiul arata si care este nivelul de engagement pentru categoriile de angajati in functie de marimea companiei: pentru companiile cu mai putin de 250 de angajati scorul este de 71%, el scazand la 63% in cazul companiilor intre 250 si 1.000 de angajati si ajungand la 57% in cazul companiilor cu peste 1.000 de angajati.
Cele mai mari diferente de perceptie a angajatilor companiilor Best Employer fata de Medie se refera la urmatoarele arii analizate de studiu: leadership: diferenta de 23% (77% vs 54%) atunci cand vorbim despre impactul avut de echipa de top management asupra implicarii profesionale a angajatilor; retentie: diferenta de 23% (71% vs 48%) referitor la increderea angajatilor ca organizatia lor retine oamenii de care are nevoie pentru atingerea obiectivelor.

La fel de relevante au fost si ariile “corectitudine salariala” – 67% din angajatii companiilor Best Employer sunt convinsi de faptul ca sunt platiti pe masura efortului pe care il depun in cadrul companiei, fata de 44% in cadrul Mediei. In privinta beneficiilor, 71% din angajatii companiilor Best Employer sunt satisfacuti de nivelul beneficiilor oferite de angajator, fata de 49% pentru angajatii din Medie.
“Fiecare editie anuala a sondajului este celebrata prin acest eveniment, in care este concentrata munca noastra de-a lungul unui an, alaturi de companiile care participa la sondaj.
Ne bucuram sa avem aportul nostru in constientizarea faptului ca engagement-ul este important intr-o companie, ca fiecare industrie, fiecare companie din industrie are provocarile ei si ca nu exista o reteta magica, valabila pentru toate companiile. Mesajul meu catre companii este urmatorul “daca nu stiti care este dimensiunea lipsei de engagement in compania voastra, ar trebui sa o faceti. Aflati ce cred angajatii despre voi. Doar asa puteti sa ii implicati, sa ii responsabilizati in a face ceva, in loc sa astepte ceva din partea companiei.”, a declarat in cadrul Galei Virginia Pauna, Project Leader al studiului Best Employers din Romania.
Criteriile studiului Best Employer
Best Employer Study analizeaza nivelul de implicare profesionala (engagement) a angajatilor in baza a trei dimensiuni – SAY, STAY si STRIVE – ce pot fi influentate de gradul de satisfactie a- angajatilor cu privire la anumite categorii, cum ar fi sentimentul implinirii, autonomia, resursele, oportunitatile de invatare si dezvoltare, echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputatia angajatorului, atentia acordata angajatilor, recompense si recunoastere.
“SAY” – angajatii vorbesc pozitiv despre compania angajatoare in discutiile cu prietenii, colegii sau clientii -, companiile Best Employer au inregistrat anul acesta un nivel de 87%, in timp Media a inregistrat un scor de 70%.
“STAY” – angajatii isi doresc sa ramana pe termen lung in compania pentru care lucreaza, nu se gandesc sa o paraseasca si si-ar recomanda angajatorul prietenilor – pentru acest an scorul Mediei a fost de 62%, fata de scorul primit de Best Employers, de 77%.
“STRIVE” – angajatii depun extra efort in activitatea lor de zi cu zi – studiul din 2016 arata un impresionant scor de 81% pentru angajatii din companiile Best Employers fata de 60% pentru Medie.
In cei 4 ani de desfasurare a sondajului, Aon a lucrat cu un numar de 124 de companii cu un numar total de aproape 94,000 angajati, dintre care peste 45,000 au decis sa isi exprime opinia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *