Recomandari Legestart
22.02.2014 CE: Doua proceduri de infringement impotriva Romaniei
21.02.2014 Impozitul pe constructiile speciale: Impact negativ pentru sectorul de IMM-uri
20.02.2014 Cinci probleme la inceput de internship
19.02.2014 Despre posibilitatea recuperarii taxei auto din 2012 printr-un proces
18.02.2014 Monitorul Oficial: Tarifele din 2014 pentru publicarea de acte
17.02.2014 Schema de ajutor de stat: Organizarea de misiuni economice si evenimente promotionale in strainatate
16.02.2014 Cand un card bancar gratis sau nefolosit va poate scoate multi bani din buzunar
15.02.2014 AOAR: Pe ce cheltuie guvernantii banii imprumutati?
14.02.2014 Ghid practic pentru managementul stresului
13.02.2014 Scurt ghid de recrutare pentru manageri
12.02.2014 Poate fi platita retroactiv contributia de asigurari sociale pentru a completa stagiul de cotizare?
11.02.2014 Te-ai saturat si vrei sa pleci? Cand si cum sa (nu) iti dai demisia
10.02.2014 Garantii pentru tineri: Ministerul Muncii a lansat doua proiecte-pilot. Ce persoane sunt vizate?
09.02.2014 Ce salariu ati avea daca ati lucra la Autoritatea de Supraveghere Financiara?
08.02.2014 Opinie: Despre programul de reducere a ratelor la credite printr-un credit fiscal
07.02.2014 Competenta nu mai face diferenta in cautarea unui job
06.02.2014 CV-UL anului 2014
05.02.2014 OFICIAL. S-a stabilit cate bilete de tratament balnear se vor acorda in 2014
02.02.2014 Bancile cu cele mai mici comisioane la internet banking
01.02.2014 CE a lansat editia din 2014 a “Premiilor pentru promovarea intreprinderilor europene”
31.01.2014 Tu ai un plan de dezvoltare personala?
30.01.2014 Reteta pentru a deveni CEO la 31 de ani
29.01.2014 In ce situatii se poate suspenda un contract individual de munca?
27.01.2014 Delegarea/detasarea salariatilor: Ce informatii trebuie sa stim despre diurna
26.01.2014 STUDIU: 60% dintre romani au bani doar pentru cheltuielile curente
25.01.2014 Incalzirea locuintelor: consumam dublu fata de media europeana!
24.01.2014 Fiscul a facut schimbari privind formularul 112! Ce informatii trebuie sa retinem?
23.01.2014 Procesul de recrutare: Cum identifici profilul ideal pentru un post?
22.01.2014 Cum poti beneficia de somaj daca ai contract de munca pe perioada determinata? Situatii specifice
21.04.2014 Formularul de prescriptie medicala electronica se schimba de la 1 februarie!
19.01.2014 STUDIU: Cat timp liber mai au romanii?
18.01.2014 Cele mai populare 10 branduri din 2013 in social media
17.01.204 Prima de garantare datorata de IMM-uri in cadrul Programului de garantare a creditel
16.01.2014 Declaratia fiscala 205: precizari noi privind completarea si depunerea formularului
16.01.2014 Schema de minimis pentru IMM-uri: S-au inscris deja peste 1200 de solicitanti
15.01.2014 Cum afli cat te costa in 2014 o asigurare obligatorie RCA
12.01.2014 Ce planuri are Grecia, aflata la conducerea UE pentru urmatoarele 6 luni?
11.01.2014 Avem cea mai mare rata de crestere a bugetului educatiei din UE
10.01.2014 Declararea fiscala a veniturilor prin formularul 200 – noutati legislative
09.01.2014 Modificari privind profesia de mediator: se introduc unele conditii care trebuie indeplinite anual!
08.14.2014 Legea retrocedarilor: anumite termene au fost amanate de Guvern!
Ajutoare de minimis pentru IMM-uri pentru investitii in infrastructura de broadband la sate
MADR a aprobat Schema de ajutor de minimis “Investitii privind infrastructura de broadband in spatiul rural”, accesibila pana la 30 iunie 2014.
Ordinul MADR nr. 1474/2013 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 820/2013.
Schema de ajutor de minimis face parte din submasura 322 e) din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 si urmareste realizarea investitiilor pentru sprijinirea accesului populatiei rurale la servicii de comunicatii in banda larga, astfel incat sa contribuie la cresterea atractivitatii zonelor rurale prin crearea de locuri de munca si inversarii trendurilor de declin economic si social, precum si protejarea mostenirii culturale si naturale din spatiul rural in vederea realizarii unei dezvoltari durabile.
Angajatorii straini, in acceptiunea Codului Fiscal, reprezinta persoanele fizice sau juridice care nu au sediul, domiciliul sau resedinta pe teritoriul statului roman. Acestia, in anumite conditii, datoreaza in Romania contributiile sociale obligatorii pentru salariile sau veniturile asimilate salariilor platite angajatilor rezidenti sau nerezidenti care isi desfasoara activitatea in Romania.
Declararea si plata contributiilor sociale obligatorii se poate realiza prin doua modalitati:
1. Angajatorul strain poate incheia un acord privind declararea si plata contributiilor sociale de catre angajatii care desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri din salarii;
2. Angajatorul strain nu incheie un acord privind declararea si plata contributiilor sociale.
ANAF: Se modifica formularele de inregistrare fiscala a contribuabililor!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va modifica formularele de inregistrare fiscala a contribuabililor, ca urmare a unor schimbari legislative, potrivit unui proiect de ordin lansat in dezbatere publica.
Este vorba, mai precis, de:
– formularul (010) “Declaratie de inregistrare fiscala / Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica”;
– formularul (030) “Declaratie de inregistrare fiscala / Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice straine”.
Ce noutati aduce Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2014
In Monitorul Oficial nr. 776/2013 a fost publicata Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2014 nr. 340/2013.
Ca si caracteristica principala, legea pastreaza actualele procente la contributiile sociale, prevazute la art. 296^18 din Codul fiscal, atat pentru contributiile individuale datorate de salariati, cat si pentru cele datorate de angajatori, precum si pentru persoanele care desfasoara activitati independente sau obtin venituri din chirii.
Sunt modificati cativa indicatori foarte importanti, cum ar fi salariul mediu brut pe economie valabil in anul 2014 sau cuantumul ajutorului de deces.
Verificarea fiscala a persoanelor fizice – ce informatii trebuie sa stim?
Un ordin recent emis de ANAF stabileste ca Directia verificari fiscale este structura competenta din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in efectuarea activitatilor de analiza de risc si selectare a persoanelor fizice care vor fi supuse verificarii fiscale prealabile documentare, pe intregul teritoriu al tarii.
Ordinul presedintelului ANAF nr. 3751/2013 a fost publicat in Monitorul oficial nr. 765/09.12.2013.
Activitatile in competenta Directiei de verificari fiscale sunt reglementate de Hotararea Guvernului nr. 248/2011 privind aprobarea Procedurii de aplicare a metodelor indirecte pentru stabilirea bazei impozabile ajustate, cu modificarile si completarile ulterioare.
Leave a Reply