Numarul 51 / iulie 2016
Corporatismul
Ce-are a face “BrEXIT-ul” cu Romania?!
Abia s-a anuntat rezultatul referendumului privind optiunea Marii Britaniei fata de mentinerea sau renuntarea la statutul de membru al Uniunii Europene si Bucurestii (adica Romania, asa cum Paris, Londra, Washington sau Moscova simbolizeaza Franta, Marea Britanie, Statele Unite sau Federatia Rusa…) au adoptat un alarmant cod portocaliu. Presedintele Klaus Iohannis, cu o rapiditate nespecifica si surprinzatoare, i-a convocat de urgenta la Cotroceni pe primulministru Dacian Ciolos, pe guvernatorul bancii centrale Mugur Isarescu si pe sefii (tuturor?!) partidelor.
Reputatia si consumatorii
In perioade de criza, s-a dovedit ca o buna reputatie a companiilor le ajuta sa treaca mai usor peste situatiile dificile datorita increderii clientilor in aceste companii. Increderea este esentiala in domeniul financiar. Reprezinta probabil, cel mai important activ intangibil. S-a constatat ca recuperarea dupa perioade de criza macroeconomica, sau punctuala, este accelerata la companiile cu consumatori loiali.