web analytics

Secretele senzoriale din spatele lucrurilor ce le cumparam…

branduri-senzoriale---construiti-branduri-puternice-folosind-toate-cele-5-simturi_1_fullsize

Alexandru Cristian TIFF

Probabil ti se intampla destul de des sa recunosti anumite produse sau marci dupa miros, simt sau chiar auz. In general simturile sunt cele care nu fac sa fim cateodata dependenti de anumite produse sau servicii si sa cheltuim poate chiar mai mult decat ar tebui…

Stiai ca o telecomada mai grea a unui televizor este echivalenta in mintea cumparatorului cu un produs de calitate superioara? Sau ca “mirosul de masina noua” de fapt poate fi cumparat si se spary-aza in fabrica? Sau ca muzica mai lenta dintr-un supermarket te face sa petreci mai mult timp la cumparaturi si imiplicit cheltui mai multi bani?

Autorul considera ca noi suntem destul de familiari de simturile si preferintele noastre chiar daca nu constientizam asta in mod direct. Luand in considerare cel mai detaliat studiu despre folosirea celor cinci simturi in conceperea brandurilor, Martin Lindstorm prezinta in cartea numita “Branduri Senzoriale” o noua strategie de branding care poate fi folositoare oricarui marketer. Acesta urmareste imbunatatirea construirii brandurilor la standarde conforme milieniului III, prin abordarea holista (folosirea toturor celor 5 simturi: tactil, vazul, mirosul, auzul si gustul).

Studiile au aratat ca nu mai este de ajuns sa ai doar o identitate puternica. Consumatorii nu mai reactioneaza doar vizual si auditiv. Concurenta pe piata este mai nou intre brandurile care si-au alocat timp si resurse pentru o abordare senzoriala.

Companii precum Cadillac, Apple, Mercedes-Benz, Louis Vuitton, Nestle sau Disney au adoptat recent o abordare senzoraiala, iar rezultatele nu au intarziat sa apara…

Oricine doreste un avantaj competitiv nu poate neglija aceasta carte mai ales daca vrea sa optimizeze bugetul de marketing intr-un mod revolutionar. Consider aceasta carte utila si interesanta atat celor care contribuie la dezvoltarea brandurilor cat si pentru consumatori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *