web analytics

“Sanatatea organizationala” te aduce in “Avantaj”

avantajul_cprt_lt_12mm-1

Bogdan CAPRARU

“Avantajul. De ce sanatatea organizationala este cel mai important atu in afaceri” este, asa cum scria Publishers Weekly, o “lectura obligatorie pentru toti oamenii de afaceri”. De ce? Pentru ca deschide noi orizonturi de abordare a managementului unei organizatii, oricare ar fi ea: corporatie, firma de mici dimensiuni, institutie publica, departament din cadrul unei organizatii, ONG etc. E o carte indispensabila leader-ilor din astfel de entitati, prin efectele benefice produse ca urmare a aplicarii principiilor pe care le propaseste. Iata ca din nou Editura Litera ne surprinde prin publicarea in cadrul colectiei CEO – Must Read de carti bune si utile!

Dar hai sa vedem ce inseamna mai intai o organizatie “sanatoasa”! In viziunea lui Lancioni, o organizatie este sanatoasa atunci cand este “unitara, consecventa si completa, cand managementul, operatiunile, strategia si cultura acesteia sunt in armonie si au un anumit sens”. Orice organizatie care doreste sa isi maximizeze succesul trebuie sa ajunga sa concretizeze doua calitati de baza: “inteligenta” si “sanatate”. Organizatiile “inteligente” sunt competitive in privinta elementelor fundamentale de business: strategia, marketing-ul, finantele, tehnologia. Organizatiile “sanatoase” sunt cele in care exista un nivel minim al intrigilor de culise, un nivel minim al confuziei, starea de spirit buna a angajatilor, productivitate ridicata, fluctuatie scazuta de personal. Multi lideri de organizatie ignora latura cu privire la “sanatatea” organizationala, punand accetul doar pe “inteligenta” acesteia. Tocmai de aceea Patrick Lancionii ne propune patru discipline de urmat in atingerea acelei stari de sanatate optime pentru organizatie: contruirea unei echipe de conducere sudate, crearea claritatii, supracomunicarea claritatii si consolidarea claritatii. Astfel, liderii vor invata cum sa aiba un comportament coeziv in organizatie, cum sa se alinieze ideologic, cum sa comunice angajatilor raspunsurile la intrebarile care aduc coeziunea ideologica si cum sa consolideze claritatea in orice proces care ii implica pe angajati. Coeziunea ideologica presupune raspunsul la sase intrebari cheie: De ce existam?; Cum ne comportam?; Cu ce ne ocupam?; Cum asiguram succesul?; Care este cel mai impotant aspect acum?; Cine ce are de facut?. In finalul cartii ne este oferit un ghid succint vis-a-vis de modul in care trebuie organizate sedintele in cadrul unei organizatii, astfel incat acestea sa fie eficiente si sa creasca productivitatea.

Ma opresc aici, restul cititi voi in carte si va las sa apreciati! Un singur lucru mai doresc sa subliniez! Cartea se bazeaza pe “fapte”, nu pe vorbe! Patrick Lancioni este fondatorul si presedintele The Table Group – firma specializata de consultanta in management infiintata in 1997, specializata in sanatate organizationala. Dintre clientii sai de renume amintim: Southwest Airlines, General Mills, Microsoft, New York Life, Cox Communications, Allstate, Visa, FedEx si Academia Militara West Pint. Dovada ca pe parcursul cartii intalnim o serie de cazuri pe care autorul ni le prezinta pentru a intari solutiile pe care le propune in obtinerea sanatatii organizationale. Lancioni este, de asemenea, autorul a zece carti, cu peste patru milioane de exemplare vandute in intreaga lume si traduse in peste 25 de limbi. Dintre acestea amintim inca un bestseller publicat de Editura Litera si despre care va voi vorbi intr-un numar viitor al revistei: “Cele cinci ispite ale unui CEO”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *