web analytics

Numarul 48 / aprilie 2016

De ce sunt hulite bancile atat de mult?

B.CapraruBogdan CAPRARU

In ultimii patru ani, sistemele bancare au fost greu incercate de criza financiara din 2007, izbucnita in Statele Unite ale Americii. Consecintele acestei crize au lasat urme adanci in peisajul bancar international: falimente, concedieri si inchideri de agentii bancare, achizitii de banci si portofolii de clienti etc. Banking-ul a intrat intr-un amplu proces de schimbare, schimbare care in unele locuri se va (ar trebui) realiza chiar de la radacina.

ARB cere devansarea aplicarii legii insolventei persoanelor fizice

danescuFlorin DANESCU – Presedintele Executiv Asociatia Romana a Bancilor

Asociatia Romana a Bancilor (ARB) saluta decizia Comisiei juridice de disciplina si imunitati a Camerei Deputatilor, care ar putea conduce la intrarea in vigoare mai devreme cu sapte luni a Legii 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, termenul propus fiind de 1 iunie 2016.

Bancile romanesti sunt sigure, mai ales cele listate

ionut.balanIonut BALAN – bloguluibalan.ro

Un blogger a lansat o dezbatere: Cat de sigura mai este Banca Carpatica? Raspunsul este simplu: La fel ca oricare alta banca, in masura plafonului de 100.000 de euro pe deponent persoana fizica. Asadar, toate bancile din Romania sunt sigure, nu doar Banca Comerciala Carpatica. Iar banca centrala urmareste o serie de indicatori de prudentialitate, pe care banca comerciala in discutie ii indeplineste si ii prezinta transparent publicului, cu atat mai mult cu cat e listata pe Bursa.

Cand NU functioneaza dezvoltarea personala

Stefan AlexandrescuStefan ALEXANDRESCU

consultant in strategie de comunicare si resurse umane

Creativitatea este supraevaluata. Limitele sunt necesare.

Imaginati-va o sala de oameni debordand de frenezie creativa, un adevarat delir, care, practic, daca nu e dirijat, adica daca nu exista strategie, risipeste munca oamenilor.

Agentia de publicitate BBDO din Londra a avut un client ce comercializa un medicament pentru care trebuia sa faca un spot TV. Cei de la agentie aveau niste idei foarte neconforme cu viziunea clientului, dar au insistat sa faca clipul dupa cum voiau ei in ciuda acestui fapt. Stii ce s-a intamplat? Au mers pana intr-acolo incat sa inscrie clipul la Cannes fara permisiunea clientului. Da, au castigat. Stii ce s-a intamplat? Au pierdut clientul. Acum, ai zice: «excelent, bravo lor, de ce trebuie acum autorul articolului sa vada partea negativa a lucrurilor?». Practic, ce urmarea BBDO ca agentie prin repsectivul contract? Sa piarda clienti? NU. Urmarea sa pastreze clienti. Unde a dus strategia pe care au folosit-o? La pierderea unui client. A fost o lectie usturatoare pentru intreaga industrie de publicitate la nivel international – acela ca sunt niste limite pe care in goana dupa premii unii le trec.

Steen Rasmussen, speaker nominalizat “World’s Best Analytics Practitioner” 2013-2015″

Steen RasmunssenInterviu realizat de TeCOMM Bucharest

“Inceteaza sa te consideri un analist de date, ci mai degraba un business-developer care utilizeaza date, obiectivul principal fiind sa generezi rezultate pozitive pentru business, nu sa generezi date”

Steen Rasmussen, Senior partner si Co-Fondator la IIH Nordic- una dintre cele mai mari agentii specializate pe digital si analytics din Europa de Nord (Nordics “Best Danish Analytics House” 2013-2014), si-a confirmat prezenta la Expo Conferinta de comert electronic TeCOMM Bucuresti din 21 aprilie 2016.  

Lectii de initiere in piata de capital – Lectia 24

fa51f1fbfaEchipa SSIF Broker

Piata mondiala de capital – partea VI

Sistemul financiar mondial cu diferitele sale componente are ca si caracteristica esentiala fluxurile de bani, dinamica acestora fiind influentata de posibilitatile de rentabilitate. Miscarea banilor are insa la baza si cantitatea acestora, masa monetara determinand de fapt unde sunt alocati acesti bani. Pretul actiunilor si al marfurilor este in principiu mai ridicat atunci cand sunt multi bani in economie, in timp ce o reducere a masei monetare face obligatiunile mai atractive. Nivelul masei monetare este controlat de bancile centrale astfel ca e clar ca acestea au o mare influenta asupra strategiilor adoptate de investitori.

“Civilizatia este o cursa intre educatie si catastrofa”

scoli-creative-sir-ken-robinson-editura-publicaBogdan CAPRARU

“Scoli creative. Revolutia de la baza a invatamantului” este o carte manifest menita sa traga un semnal de alarma cu privire la situatia in care a evoluat sistemul de educatie contemporan. Chiar daca raportarea se face la sistemul american si britanic, cele dezvaluite in aceasta carte sunt universal valabile, inclusiv pentru sistemul educational din Romania. Cartea este aparuta la Editura Publica, cu sprijinul BCR si Erste Asset Management.

Deveniti specialisti in stiinta vointei!

kelly_mcgonigal-puterea_vointei-copertaBogdan CAPRARU

De ceva vreme mi-am propus sa citesc cartea “Puterea vointei” a lui Kelly McGonigal. Mi-a atras atentia nu doar in librarii, ci si pe rafturile de cati din supermarket-uri sau benzinarii. Acum mi-am facut timp si am pus mana sa o citesc. Titlul este sugestiv si incadreaza perfect cartea in literatura pentru dezvoltare personala, pentru care Editura Litera are o intreaga colectie. Cartea ne prezinta pas cu pas solutii facile pentru a ne intarii, cizela si antrena capacitatea de a avea vointa intr-o anumita directie, de a lua deciziile corecte pentru noi. Spre deosebire de multe alte carti de dezvoltare personala, care de regula, se axeaza pe cum sa ai succes in viata, cariera etc, aceasta ne ofera solutiile pentru a avea controlul si in ceea ce priveste treburile marunte, cotidiene, dar care, adunate, ne fac viata mai grea, ne distrug sanatatea sau ne distrag de la inedplinirea unor obiective personale sau profesionale.

Cum a fost la Conferinta Managementul relatiilor cu clientii in Romania 2016?

imgp0383Cea de-a doua editie a Conferintei Managementul Relatiilor cu Clientii in Romania 2016 a debutat cu o sesiune speciala de Masterclass centrata in jurul sistemului Net Promoter Score si a modului in care acesta poate fi utilizat pentru a colecta feedback si pentru a oferi experiente memorabile clientilor.

RE/MAX: Cat costa un start-up in imobiliare

Razvan Cuc, Director Regional REMAX Romania1Odata cu dezvoltarea numeroaselor proiecte rezidentiale si relansarea pietei de profil, tot mai multi antreprenori isi indreapta atentia catre deschiderea unei afaceri pe segmentul agentiilor imobiliare, potrivit RE/MAX, lider mondial in domeniu si franciza numarul 1 la nivel global pe acest segment.