web analytics

Cum sa publici anunturi de angajare

Stefan Alexandrescu

Stefan ALEXANDESCU

consultant in strategie de comunicare si resurse umane

“Angajam secretara pe post de assistant manager. Varsta perfecta e 20. Experienta minima ceruta e 25 de ani.”

Exista doua categorii de profesionisti care ar putea fin interesati de acest articol. Prima este, desigur, constituita de beneficiarii anuntului de angajare. Cealalta categorie este a furnizorilor de anunturi de angajare.

Scopul de a publica un anunt de angajare este a media un mesaj intre emitator si receptor. Destul de simplu, nu? In teorie, chiar este. Dar sa ne gandim putin la definitie.

looking-for-a-job-68958_640


Pentru specialistul in resurse umane

Mai intai, ar trebui sa ai un mod clar de a comunica in mod corect catre publicul-tinta. Tu, managerule de HR, care conduci promovarea recrutarii:

Unde-si petrece timpul liber viitorul angajat al organizatiei tale? Cat de mult timp liber petrece acolo?
Ce citeste? Unde? Cand? Cat de mult?

Care sunt cele mai bune metode de a-i atrage atentia? Tine minte ca in zilele acestea, fiecare stapaneste canalele prin care informatia este filtrata.

Care ar fi calea cea mai simpla, rapida a mesajului, intre tine si viitorul angajat?

Care sunt valorile angajatului? Foloseste-le drept cuvinte-cheie in mesajul tau.

Care sunt tiparele de gandire, comportament si limbaj care-l fac observabil pe viitorul angajat? Vorbeste-i pe limba lui!

Care sunt cele mai prolifice cai prin care ai reusit sa gasesti angajati in trecut?

Prin ce mijloace reusesc altii sa obtina angajati mai buni? Gaseste-le si foloseste-le.

Ce spune despre tine mesajul de angajare pe care il concepi?

La ce intrebari raspunde anuntul tau de angajare?

Care este promisiunea pe care o face anuntul tau? Ai responsabilitatea fata de viitorii tai angajati si fata de alti candidati de a oferi o imagine corecta asupra companiei tale, prin anuntul pe care il faci.

Ce diferentiaza mesajul tau de al competitiei?

Toate aceste intrebari par foarte concentrate spre Advertising. Unii se autoiluzioneaza ca tot ce trebuie sa stii ca sa lucrezi in HR este HR. Este gresit. Dar ai rabdare! Poti sa contezi pe faptul ca adversarii de la companiile concurente care stiu sa creeze mesaje potrivite iti vor fura angajatii la care visezi.

Un alt aspect la care trebuie sa acorzi atentie este dezvoltarea si crearea brandului tau ca angajator. Este viziunea in acord cu brandul organizatiei si cu dezvoltarea ei? Exista o poveste coerenta, in spatele brandului? Pastrarea atentiei asupra acestui fapt ar putea sa faca diferenta intre a atrage prestigiu si a te face de ras. Tine minte ca oamenii s-ar putea sa nu iti zica in fata: “esti incompetent!” sau “esti neprofesionist!”. In schimb, poti conta pe faptul ca greselile tale vor fi tinute minte de angajatorii tai, de catre membrii de breasla in HR si, mai ales, de catre competitia ta. A obtine angajati este una din cele mai publice actiuni pe care le vei realiza ca specialist in resurse umane.

Comunicarea este aria de expertiza, atat pentru persoana de HR, cat si pentru advertiser. Diferenta este ca advertiserul comunica tuturor publicurilor cam tot timpul, spre deosebire de omul de HR, care comunica predominant cu publicurile interne Specialistul de HR ar fi cu siguranta mai bine sa se consulte cu un specialist in comunicare externa inainte de a publica orice are legatura cu imaginea companiei, chiar si pentru acele anunturi unde compania nu este specificata public.

Fata de toate acestea, tine minte ca furnizorul de promovare nu are nicio obligatie sa-ti dea sfaturi sau sa distribuie mesajul tau catre canale diferite, ci poate doar sa ia mesajul asa cum l-ai dat si sa-l livreze catre destinatarii conveniti.

Pentru distribuitorul de anunturi
Fie ca publicarea se realizeaza prin agentia de advertising sau printr-o companie de consultanta in HR, sau printr-o agentie media, sau ptrintr-o campanie conceputa si executata in-house, distribuitorul de anunturi are responsabilitatea de a oferi un mesaj potrivit pentru client.

Desigur, cumparatorul de spatiu de promovare ar putea da un anunt nepotrivit. Daca esueaza in demersul sau, atunci va veni din nou si din nou, pentru a publica alte anunturi care sa fie mai pline de succes. Dar, in cele din urma, asemenea reveniri devin asociate cu o experienta neplacuta si, intr-un anumit moment, cineva se va gandi sa mai taie din niste cheltuieli inutile, iar asta anseamna mai pusini bani pe termen lung. Pana la un anumit punct, este un fel de “fa altora cum ai dori sa ti se faca tie!”. A gasi noi clienti pentru publicarea de anunturi de anagajare ar pautea sa fie tot la fel de solictant pentru distribuitorul de anunturi precum este pentru agentiile de recrutare este a gasi angajati buni pentru clientii lor.

Desigur, la un anumit moment dat in dezvoltare pietei, poti conta pe faptul ca cererea va depasi oferta. Dar cineva care construieste un business in jurul unui trend trecator nu este un om de afaceri in adevaratul sens al cuvantului, ci un oportunist.

Oricum, nu strica sa te pozitionezi ca un furnizor de servicii complete, avand cativa consultanti care sa customizeze mesajul clientului. Uneori, timpul poate sa fie redus folosind template-uri mai vechi, ca un mercenar si nu ca un furnizor care se respecta. Companiile care apreciaza eficienta vor deveni atrase de serviciile tale daca oferi rate de succes suficient de bine pretuite, convenabile. Mai degraba asta, decat sa vina clientul din nou si din nou, din cauza incapacitatii specialistilor in resurse umane de a formula un mesaj targetat.

In anumite momente, stupizenia din anumite companii ar putea functiona ca o asigurare pentru ceea ce faci, dar pentru cat timp poti conta pe succesul pe care-l poti avea contand pe stupizenia altora? Nu ar avea mai mult sens sa te diferentiezi prin a oferi succes creand cel mai bun serviciu de pe piata?

Daca ti-a placut acest articol, atunci iti recomand si acestea:

Specificarea posturilor, document fundamental pentru fisa postului si anuntul de angajare

Contractul psihologic in relatiile de munca

Etica in designul si structurarea posturilor

Traducere a articolului “Job Publishing” de Stefan Alexandrescu, publicat initial pe Analytic Vision la 16 februarie 2012. Reprodus de aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *