web analytics

Ca sa atragem oamenii trebuie sa-i gasim pe cei mai buni si sa-i ajutam sa devina grozavi

hr-ziua-2--2-

Departamenul de HR contribuie la atingerea unui nivel inalt de business performance. In acest context, BusinessMark a organizat a treia editie a conferintei “HR Business Strategist”, care a avut loc pe 23-24 februarie 2017, la Hotel Radisson Blu din Bucuresti. Evenimentul a reunit experti din domeniul HR care au abordat teme precum: rolul coordonatorului de resurse umane la nivel de business strategy & development, result-centric leadership, career mapping for millennials sau cultura organizationala.

Speakerii primei zile au fost: COSMIN DODOC, HR Director, Fashion Days, JUDITH KIS, Human Resources Director, Groupama, LIANA PRECUP, Human Resources Manager, Evozon Systems, ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte Romania, ANDREI CRETU, Co-Fondator, 7card, ROXANA CILTEA, Head of Human Resources, Sanofi Romania& Moldova.

COSMIN DODOC, HR Director, Fashion Days, a explicat cum a evoluat conceptul de HR de-a lungul timpului: “In ultimii ani, ideea generala despre HR s-a schimbat. Acum, nu mai este vorba doar despre a fi dragut cu oamenii, ci despre a fi fair cu angajatii si totodata cu business-ul. De cele mai multe ori, deciziile pe care le luam la Fashion Days sunt atat din prespectiva business-ului, cat si din cea a HR-ului. Departamenul nostru ia deciziile de business impreuna cu board-ul companiei, astfel putem spune ca HR-ul are un rol din ce in ce mai important.”

Acesta a adaugat ca zona de business partnering este esentiala in speech-ul pe care HR-ul il face.

In continuare, JUDITH KIS, Human Resources Director, Groupama, a vorbit despre un program de leadership creat de compania Groupama: “Ne-am indreptat atentia spre intarirea echipei si ne-am propus sa abordam leadership-ul din alte prespective. Primul lucru pe care l-am implementat a fost coaching-ul individual si coaching-ul de echipa cu scopul de a ajuta angajatorul sa ajunga la performanta impreuna cu echipa lui. A urmat leadership-ul de experimentare si de invatare, astfel incat managerii nostri sa-si poata pune intrebari la care altfel nu s-ar fi gandit. De asemenea, am mai pus accent pe leadership behaviour atat la nivel individual, cat si de grup.”

 LIANA PRECUP, HR Manager, Evozon Systems, a oferit detalii despre cultura organizationala: “Suntem alaturi de angajatori atunci cand au succese pe proiect, stim atat problemele relevante, cat si pe cele irelevante. Suntem HR umani. Iesim cu oamenii, luam pranzul cu ei, utilizam un limbaj colocvial, vorbim despre greseli.”

Totodata, Liana a precizat cat de importanta este comunicarea dintre un lider si un angajat: “Incurajam liderii sa dea feedback. In acelasi timp, ii incurajam pe oamenii care au nevoie de feedback sa-l ceara.”

“In HR se asteapta sa fie implementate elemente noi in acest an precum: digitalizarea, reproiectarea echipelor de lucru, reproiectarea rolurilor sau reproiectarea nivelelor de management”, a declarat ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte Romania.

ANDREI CRETU, Co-Fondator, 7card, a pus accentul pe dualitate intre obiectivele pe termen scurt si ceea ce se incearca a se construi pe termen lung: “Pe termen scurt avem nevoie de achizitie si retentie a membrilor echipei, insa lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par… Trebuie sa existe o aliniere profunda intre ambitii la nivel personal, intre scopurile companiei, clienti, implicare sociala si semnificatie.”

ROXANA CILTEA, Head of Human Resources, SanofiRomania& Moldova, crede ca atentia asupra omului este importanta pentru dezvoltarea companiei: “Bunul simt, felul in care pui in practica ceea ce inveti, respectarea promisiunilor, repezinta succesul in HR. Important este ca oamenii sa simta ca ceea ce spui e adevarat, sa simta ca sunt parte a companiei.”

Cea de-a doua sesiune de discutii i-a avut ca speakeri pe: SIMONA POPOVICI, Group Human Resources Director, KMG International, MARIUS CIURARIU, Human Resources Director, Provident Financial, VICTOR DRAGOMIRESCU, CEO, Romanian Software, OANA TRUCA, HR Business Partner, Skanska, IOAN DUMITRASCU, Partener, PeliFilip, ALINA RADULESCU, HR Director, Teamnet.

Group Human Resources Director, KMG International, SIMONA POPOVICI, a vorbit despre complexul industrial din Navodari, Petromidia, si mixul intre generatii: “Pentru Petromidia legatura dintre generatii inseamna supravietuire si viitor, asa ca ne-am gandit la o solutie pentru a aduce oameni noi si tineri in complex.  Astfel, am segmentat toata organizatia pe generatii, meserii si nivele, iar apoi am studiat nevoile si interesele fiecaruia, am aflat ce au de oferit si astfel am facut matchingul.”

MARIUS CIURARIU, HR Director, Provident Financial, a vorbit despre crearea unei noi structuri: “Atunci cand ne-am gandit la o noua structura, am luat in considerare urmatoarele lucruri: relatia dintre clienti si reprezentanti sa ramana in mijlocul afacerii, renuntarea la structurile ierarhice si implementarea mixului de echipe.”

In continuare, VICTOR DRAGOMIRESCU, CEO, Romanian Software, a povestit despre Generatia Millennials: “Tinerii vor veni ca forta de munca in companii, iar noi, ca departament, trebuie sa ne adaptam tehnologiilor si sa gasim aplicatii care sa corespunda cu cerintele lor. Departamentele de HR ar trebui sa fie proactive, sa investeasca in tehnologii”.

OANA TRUCA, HR Business Partner, Skanska, a sustinut ca diversitatea si incluziunea inseamna mai mult decat sa ai un numar de femei si barbati in companie: “Incluziunea este crearea acelui spatiu comun in care oamenii aduc ceea ce e mai bun din ei, in care sunt apreciati si acceptati. Unul dintre principalele beneficii ale diversitatii si incluziunii este acela ca poate sa retina talentele in organizatie si astfel valorile companiei sunt puse in practica.”

IOAN DUMITRASCU, Partener, PeliFilip, a vorbit despre legi si reguli interne: “Angajatii sunt interesati de recompensa muncii, de conditii bune de lucru si de prespectiva evolutiei profesionale. Avocatii intervin atunci cand exista diferente intre asteptari si de cunoastere, intre ceea ce este permis sau interzis.”

ALINA RADULESCU, HR Director, Teamnet, a povestit despre mai multe  strategii de resurse umane, sustinand ca strategia Top Down este cel mai raspandit model care urmareste livrarea obiectivelor de business.”

Discutiille despre alinierea filosofiei de HR la planificarea tacticilor de business ale organizatiilor au continuat in a doua zi a conferintei “HR Business Strategist”, care a avut loc pe 24 februarie, la Hotel Radisson Blu din Bucuresti. In a doua zi a evenimentului s-au abordat teme precum: mapping for millennials, sharing economy, organizational culture sau career planning.

Speakerii primei sesiuni de discutii au fost: ROB VEERSMA, Global Director Training and Development, Gazprom International Netherlands, AURELIA FLOREA, Human Resources & Procurement Director, Miele, STELIAN BOGZA, Co-Founder, BenefitOnline, ANDREEA DOBRE, Deputy HR Manager, Marionnaud si SERGIU TAMAS, Head of Human Resources Corporate, NTT Data Romania.

Invitatul special al evenimentului, ROB VEERSMA, a vorbit despre cat de important este ca organizatiile sa investeasca in angajati: “Sunt oameni care au rezultate bune in urma training-urilor, unii invata ceva dar nu pun in practica, iar altii nu evolueaza deloc. In ciuda riscurilor care exista, training-ul este esential deoarece s-a dovedit ca ajuta la cresterea productivitatii companiilor. S-a dovedit ca organizatiile care au investit 57% in dezvoltarea angajatilor, si-au marit veniturile cu 37%.”

AURELIA FLOREA, Human Resources & Procurement Director, Miele, a oferit detalii despre investitia in tineri si parteneriatul pe care Miele l-a realizat intre universitate, industrie si politic: “In industra electronica nu este usor de gasit oameni. Ne-am gandit ce sa facem, astfel incat sa aducem ingineri electronisti in companie. Ca departament de HR trebuie sa fii atat de creativ astfel incat sa-i mentii motivati atat pe cei tineri, cat si pe angajatii mai vechi. Ne-am dorit sa avem o viziune comuna cu universitatea, industria si politicul, asa ca am gandit o structura, am identificat strategia si ne-am propus un plan de actiune. Ne-am impartit in trei grupuri la nivel regional si fiecare am avut aceleasi obiective. Ne-am concentrat pe calitatea resursei umane si am cautat sa ne adresam elevilor de la licee pentru a-i incuraja sa mearga la facultati de electronica. In acest sens, am organizat workshop-uri in mai multe licee din tara.”

STELIAN BOGZA, Co-Founder, BenefitOnline, a vorbit despre libertatea oferita angajatorilor de a-si alege beneficile si cat de mult conteaza acestea: “Beneficile flexibile satisfac nevoile unice si in schimbare ale fiecarui angajat. Beneficile trebuie sa fie relevante, sa dea sentimentul de control, transparenta si echitabilitate, fara duplicare. In anul 2016, cadourile, vacantele si tansportul s-au numarat in topul beneficilor pentru angajati.”

ANDREEA DOBRE, Deputy HR Manager, Marionnaud, a povestit cum compania a dezvoltat proiecte in functie de nevoile angajatilor: ” Majoritatea angajatilor nostri sunt din generatia Y, asa ca am dezvoltat proiecte in functie de necesitatile oamenilor, concentrandu-ne mai mult pe zona de digital, apreciere si diversitate. Incurajam o atmosfera distractiva la locul de munca, iar pentru asta am implementat gamefication. In urma acestei metode de diversitate, am pierdut 60%  din angajati, pentru ca nu s-au adaptat acestui stil de lucru. Cu toate acestea, am angajat ulterior din ce in ce mai multi tineri care s-au identificat cu aceasta adaptare. Am mers mai departe cu acesti oameni si astfel compania a trecut printr-o schimbare in bine.”

SERGIU TAMAS, Head of Human Resources Corporate, NTT Data Romania, a vorbit despre relatia dintre manager si angajati: “50% dintre angajati se simt amenintati de liderul lor si resimt acest lucru mai mult decat recompensa. Ca sa atragem oamenii trebuie sa-i gasim pe cei mai buni si sa-i ajutam sa devina grozavi. Pentru asta trebuie sa apelam la obiective strategice precum: evaluarea succesului individual raportat la obiectivele companiei, conversatiile frecvente pentru a identifica provocarile si pentru a te constientiza cu privire la nevoi, investirea in engagement.”

Cea de-a doua sesiune de discutii i-a avut ca speakeri pe: OANA PIPER, Human Resources Manager, SupremiaGrup, MIHAI GAVAN, HCM Sales Director, TotalSoft , GABRIELA NITA, Human Resources Manager, Altex Logistic & Distribution si ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte Romania.

OANA PIPER, Human Resources Manager, SupremiaGrup, a explicat ca trebuie gasit un echilibru intre ce sunt angajatii ca indivizi si rolul lor in companie: “Am investit 30.000 in invatarea tehnicilor de management individual, iar astazi 30% dintre angajati isi cunosc valorile individuale. Mai mult, urmatorul pas pe care ni l-am propus sa-l facem este armonizarea intre valorile individuale si cele organizationale.”

“Implementarea unui plan de cariera in organizatii este important. 87% dintre organizatiile care au aplicat aceasta metoda sustin ca au crescut retentia angajatilor. Implementarea se poate realiza prin sustinerea top managementului, a middle managementului si al polilor de influenta.”, a afirmat MIHAI GAVAN, HCM Sales Director, TotalSoft.

GABRIELA NITA, Human Resources Manager, Altex Logistic & Distribution, a vorbit despre cultura organizationala: “Cultura organizationala aduce avantaje companiilor precum: libertate, atitudine pozitiva, apreciere, munca in echipa. Daca creezi o cultura a increderii, vei avea angajati loiali. Daca cineva iti da incredere, te face sa fii de incredere. Increderea duce la performanta.”

ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte Romania, a dezvaluit cum poti sa transformi o strategie in Total Rewards: “Conceptul Total Rewards nu se refera doar la renumeratie, ci si la aspectele tangibile si intangibile dintr-o organizatie. Feedback-ul, coaching-ul, dezvoltarea carierei, managementul performantei, mobilitatea, dezvoltarea profesionala, sunt doar cateva dintre elementelele care pot duce la evolutie. Interactiunea cu oamenii este ceea ce duce la succesul modelului Total Rewards. De asemenea, se recomanda comunicarea cu angajatii pentru a afla ceea ce isi doresc pe anumite zone si pentru a identifica ce elemente pot functiona mai bine.”

Partenerii evenimentului au fost: Romanian Software, Deloitte Romania, AIRFRANCE/ KLM, TotalSoft, World Class, Biroul de traduceri Champollion, LEO HR, ChocolissimoDonut Studio, LeonidasMax Relax, Wellington si On Screen.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul: CCIFER, British Romanian Chamber of Commerce si Bilateral Chamber of Commerce Bulgaria-Romania.

Parteneri media: E-JOBS, Portal HR,  Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Global Manager, Femei in Afaceri, Business Woman, StartUps, PR BOX, RBE, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Legal Marketing, Avocatura.com, Transilvania Business, Finzoom Debizz, Administratie.ro, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Economia Online, Chalbert, Antreprenor in Romania, Plan de afacere.ro, Rabbit Media si Vox Capital.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *