web analytics

Antreprenorii din Nordul Moldovei, instruiti cum sa cucereasca pietele externe

Afaceri_Iasi_sala1Prima conferinta de afaceri din regiunea Moldovei dedicata strategiilor de export, relatiilor cu partenerii din strainanate si branding a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute, in sediul Camerei de Comert si Industrie Iasi (CCI).

Evenimentul, organizat de Arhipelago Interactive, CCI si Asociatia pentru Promovarea Economiei Cunoasterii (APEC), in parteneriat cu Acces Project Investments si Volksbank, a reunit peste 100 de antreprenori din Nordul Moldovei.

“Afaceri.ro Iasi a fost un eveniment dedicat celor care doresc sa acceseze pietele externe, deoarece credem ca zona Iasului are un potential mare in aceasta directie. Explorarea oportunitatilor pe care le deschide apartenenta la Uniunea Europeana pe de o parte si vecinatatea cu Moldova si Ucraina pe de alta parte, precum si lamurirea unor dileme de tip “outsourcing versus brand propriu” au fost subiecte intens dezbatute in cadrul  conferintei”, a declarat Andreea Andrei, managerul conferintei.

Pe scena conferintei au urcat 18 speakeri, antreprenori cu experienta si cu viziune, care au oferit ponturi valoroase despre strategii de extindere si branding, dar si informatii utile despre instrumentele pe care le au la indemana cei care doresc sa faca afaceri peste hotare.

Doina Cepalis, manager general Te-Rox Prod, a povestit cum a reusit sa invinga concurenta chinezeasca, practicand preturi comparabile cu acestia, dar la o calitate superioara.

“Acum lucram cu firme precum Ferrari sau Fisher Price si avem parteneri in nu mai putin de 52 de tari. Am fidelizat clientii europeni si au renuntat la China. Le-a placut faptul ca noi, romanii, suntem foarte creativi si venim cu solutii. Mi-au cerut la un moment dat un produs nou si l-am livrat in doar doua saptamani”, a aratat Doina Cepalis.

La randul sau, Stefan Durac, general manager la Monte Cristo Mobili, a aratat cum a intrat pe piata Rusiei, folosind drept “cap de pod” Republica Moldova.

“Am ajuns pana in tarile din Caucaz. Am mai avut un avantaj: ne-am dat seama ca putem folosi drept “punte” Republica Moldova. Partenerii nostri de peste Prut ne-au ajutat sa patrundem mai usor pe marea piata a Rusiei. Pentru ca nu exista doar o diferenta de limba, ci si o diferenta in a incheia afaceri in spatiul ex-sovietic”, a explicat Stefan Durac.

De asemenea, Stefan Liute, director de strategie la Storience, a explicat antreprenorilor cum sa-si construiasca un brand de succes pentru export. “Trebuie sa cunoastem valorile, gusturile pietelor pe care incercam sa patrundem. Surpriza: cultura conteaza, chiar daca vinzi mobila sau imbracaminte!” a evidentiat Stefan Liute.

Partea a doua a conferintei s-a axat pe instrumentele si facilitatile aflate la indemana antreprenorlor care vor sa-si extinda afacerile in exterior.

Gabriela Macoveiu, director de comunicare la ADR Nord-Est, a prezentat programele de finantare europeana care stimuleaza dezvoltarea afacerilor. Pe de alta parte,  Daniel Serdenciuc, vicepresedintele Asociatiei Romania Ucraina, a dat sfaturi despre cum putem gasi parteneri de afaceri in Ucraina si pe pietele estice.

Dana Ghinet, manager partener la Acces Project Investment, a aratat utilitatea planurilor de export, instrumente esentiale pentru obtinerea unei finantari. “Faci planul de export nu doar pentru dosarul de la banca sau pentru finantator, ci si pentru tine, pentru ca vezi daca business-ul este intr-adevar viabil”, a explicat Dana Ghinet.

Mircea Munteanu,  reprezentantul Elastoffice AG Elvetia in Romania, a discutat despre democratizarea accesului la software si cloud computing ca suport al internationalizarii afacerilor, iar Ionut Tata, fondator Iceberg, a vorbit despre clustere pentru inovare si tehnologie.

Organizatorii multumesc partenerilor Acces Project Investments si Volksbank, precum si tuturor sustinatorilor care s-au implicat in acest proiect: Gramma Wines, Iceberg, Autonom, Finantare.ro, Bebe Tex, Aeroport Iasi, Elastoffice, Iconic, Evolutiv, Enterprise Europe Network, Artis IT Univers, ARCITM, ACRAFE, Tehnopolis, BeckShop, Camera de Comert si Industrie Neamt, TopIasi, ZiaruldeIasi.ro, FabricatInIasi.ro, IDEO, PlanDeAfacere.ro, Libraria Libertas, Trust Communications, ZiarulDeIasi.ro, Managementul-proiectelor.ro, JCI Iasi, EconomiaOnline.ro, Asigurari.ro, Dynamic Media, Meteo.ro, IeseniiVorAeropor.org, Travis Tourism, AOAI, Chamber.ro, All Biz, BestJobs.ro, Digi 24, Evenimentul zilei, IasiFun, IasiLive, ILikeIasi.ro, InOras.ro, IasiTV Life, ZilesiNopti.ro, PTIR, Radio Romania Iasi.

Arhipelago Interactive este o companie de publishing online care furnizeaza informatii practice si sprijin pentru persoanele intreprinzatoare active in Romania. Activitatile de baza sunt dezvoltarea si administrarea de portaluri web si reviste electronice, furnizarea de servicii de promovare B2B in mediul online, organizarea de evenimente si cursuri de instruire.

Asociatia pentru Promovarea Economiei Cunoasterii (APEC) este o organizatie care vizeaza promovarea conceptelor specifice economiei cunoasterii in randul tinerilor din Romania, pentru sustinerea dezvoltarii durabile a mediului economic, antreprenorial, social si cultural in contextul integrarii in Uniunea Europeana.

Camera de Comert si Industrie Iasi este o organizatie creata pentru a reprezenta, apara si sustine interesele membrilor sai si ale comunitatii de afaceri in raport cu autoritatile publice si cu organismele din tara si din strainatate.

Evenimentul de la Iasi face parte din seria celor 10 conferinte Afaceri.ro 2013, care a debutat in aprilie la Suceava si se va incheia in noiembrie la Bucuresti.

Urmatoarea Conferinta Afaceri.ro se va desfasura la Craiova, pe 31 mai, si va aborda aceleasi probleme ca si conferinta de la Iasi, adaptate insa la zona Olteniei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *